\ Основна музичка школа "Невена Поповић"

header

Просторије издвојеног одељења у Винчи

Ел. пошта Штампа ПДФ
Основна музичка школа је почела са радом и у Винчи, у улици Професора Васића бр. 174. Издвојено одељење школе у школској 2015/16. години похађа 109 ученика, у шест инструменталних класа. Уче се следећи инструменти: клавир, виолина, флаута, хармоника и гитара.
Добро дошли!
 

Отварање новог, издвојеног одељења Оснoвне музичке школе у Винчи

Ел. пошта Штампа ПДФ
У среду, 30. септембра 2015. године, свечано је отворено издвојено одељење Основне музичке школе у Винчи. Просторије школе се налазе у улици Професора Васића бр. 174 (стара винчанска основна школа).
Прва иницијатива за отварање издвојеног одељења наше школе у Винчи покренута је давне 2002. године, али се, нажалост, нису стекли услови за отварање. На основу петиције 795 родитеља ОШ „Никола Тесла“ градска општина Гроцка је октобра прошле, 2014. године, упутила иницијативу за отварање издвојеног одељења директору Основне музичке школе Бранки Ивковић-Петронић. Тако се и почело...... Писали су се елаборати, подржавали га и усвајали Наставничко веће, Савет родитеља и Школски одбор. Јурцало се на све стране... и ...коначно...успели смо, уз помоћ добрих људи да најпре опремимо, а затим и добијемо сагласност за почетак рада и решење о верификацији отварање издвојеног одељења. Након одржаних пријемних испита, са наставом се кренуло у четвртак, 10. септембра 2015. године. Кренуло је 109 ученика, а 93. ученика похађају први разред.
Отварање овог издвојеног одељења наше школе представља велику шансу за 2208 ученика ОШ „Никола Тесла“ да се музички образују, друже, певају и свирају, ширећи позитивну енергију и ведар дух.
На самој свечаности отварања издвојеног одељења присуствовали су председник Градске општине Гроцка господин Стефан Дилберовић, председник Скупштине Гроцка Спасоје Живановић, директор ЈП „Водовод и канализације Гроцка“ Славољуб Стевановић, чланови Општинског већа: Живадин Митрић и Миодраг Ракић; чланови Школске управе града Београда – господин Милан Јоксимовић и господин Винко Ковачевић; градска просветна инспекторка – госпођа Драгана Главина, директори основних школа са општине Гроцка: Драгољуб Гачић, Радивоје Миљић, Добрица Синђелић и Небојша Трифић, чланови Школског одбора – Љиљана Недић, Радослав Ристић и Славољуб Стевановић, Савета родитеља – Јелена Стојановић, Стево Благојевић и Станиша Петковић, као и пријатељи школе, наставници, родитељи и ученици.
Након кратког музичког интермеца, на којем су се представили ученици од 1. до 6. разреда како матичне школе тако и њених издвојенох одељења у Врчину и Винчи: секстет „Џек Спероу“ из Винче, Ива Стојановић (виолина), Димитрије Шкодрић (хармоника), Михајло Игњатовић (виолончело), Ђорђе Јовановић (клавир), Јована Зуровац (флаута) и Милица Ристић (гитара), у име Основне музичке школе директор школе је уручила захвалнице представницима локалне самоуправе, Министарства просвете, Секретаријата за образовање и другим добрим људима без чијих финансијских и других врста помоћи, Школа не би успела да среди простор овог издвојеног одељења.
У име свега наведеног - и са жељом да Основној музичкој школи свака година буде још успешнија и да се школа још више прошири, директор школе је поздравила присутне и позвала их да заједно  погледају просторије новог издвојеног одељења.
 

Едукација родитеља као један од предуслова успешне сарадње школе и породице

Ел. пошта Штампа ПДФ
У недељу, 27. септембра 2015. године, са почетком у 10 часова, у свечаној сали ОШ „Илија Гарашанин“, одржан је стручни скуп под називом „Едукација родитеља као један од предуслова успешне сарадње школе и породице“. На скупу су учествовале три школе: Основна музичка школа, ОШ „Илија Гарашанин“ из Гроцке и ОШ “Свети Сава“ из Врчина. Позиву школа су се одазвали и чланови Савета родитеља из све три школе.
У препуној сали основне школе присутнима су се обратили чланови удружења, аутори и реализатори овог стручног скупа: Катарина Јовановић, дипломирани психолог и породични саветник, руководилац у Центру за социјални рад „Шабац" у Шапцу; Биљана Ерцеговчевић, дипломирани психолог педагог и гешталт терапеут, стручни сарадник у Медицинској школи „Др Андра Јовановић“ у Шапцу; мр Божидар Топаловић, педагог у пензији, заступник Удружења за подршку васпитању и образовању „ОДСТАР“.
Поред обрађивања актуелне теме едукације родитеља као једног од предуслова успешне сарадње школе и породице, присутни су кроз радионичарски рад по групама (школама) обрадили следеће теме: „Постојећи облици и садржаји сарадње са родитељима и њихови ефекти“, „Најчешће мере које предузимају школе са циљем да се стимулише сарадња са родитељима – добре стране и недостаци“ и „Знања и вештине неопходни родитељима за успешнију сарадњу са школом“. Након тога, присутни су се окупили како би известили присутне о  исходима рада по групама и размена мишљења о њима, као и предлог одлуке саветовања на основу закључака скупа проистеклих из рада по групама и накнадно остварене размене мишљења у оквиру пленарног рада, и изјашњавање учесника саветовања о њој.
Фотографије са скупа, као и изјаве учесника можете погледати на следећим линковима:
 
 

Дводневна едукацијa наставника – семинар „Не можеш све сам! – Како изградити унутрашњу и спољашњу мрежу подршке наставнику и ученику који има проблем“

Ел. пошта Штампа ПДФ
У суботу и недељу, 12. и 13. септембра 2015. године у просторијама Основне музичке школе у Гроцкој, одржан је дводневни семинар са циљем унапређења васпитног рада наставника кроз развој и јачање капацитета за сарадњу и изградњу мреже сарадничке подршке наставнику и ученику са проблемом.
У госте су нам дошле и учитељице из Основне школе „Илија Гарашанин“ из Гроцке. Током два дана едукације преплитале су се разне теме са обиљем примера из праксе, као нпр. Личне снаге и унутрашња мрежа сарадника; Снаге заједнице и спољашња мрежа сарадника; Примена модела подршке на реалним проблемским ситуацијама.
Специфични циљеви дводневног програма били су: Оснаживање наставника за адекватно реаговање у различитим „критичним ситуацијама“ у школи и пружање помоћи ученицима који имају проблем. Сензибилисање наставника за адекватно укључивање осталих одговорних за адекватно реаговање на проблеме у школи (унутрашња мрежа подршке) и ван ње (спољашња мрежа подршке). Подстицање адекватне расподеле одговорности у школи као систему. Подстицање развоја осећања сигурности и поверења код ученика у школу као систем подршке и подстицање увремењеног и ефикасног реаговања наставника као главних фактора примарне и секундарне превенције ескалације проблема у школи.
Аутори и реализатори овог фантастичног семинара су наши, сада већ стални сарадници, Катарина Јовановић, дипломирани психолог и породични саветник, руководилац у Центру за социјални рад „Шабац" у Шапцу; Биљана Ерцеговчевић, дипломирани психолог педагог и гешталт терапеут, стручни сарадник у Медицинској школи „Др Андра Јовановић“ у Шапцу; мр Божидар Топаловић, педагог у пензији, заступник Удружења за подршку васпитању и образовању
Делић атмосфере и утиске са семинара можете погледати на фотографијама и снимцима.
 
Погледајте:
 
 

Пријемни испит у први разред у Винчи

Ел. пошта Штампа ПДФ
plakat prijemni Vinca FB
 

Како одрасти без алкохола, дроге, коцке, секти и насиља

Ел. пошта Штампа ПДФ
23. и 24.јуна 2015. године, у просторијама Основне музичке школе, одржан је дводневни семинар „Одрастање без алкохола, дроге, коцке, секти и насиља“, чији су аутори и реализатори Мирјана Стефановић, дипломирани психолог и психотерапеут, и Боринка Стојиловић, координатор Програма примарне превенције болести и зависности.
Циљеви програма су обука наставника да препознају опасности одрастања и примене разноврсне технике превенције. Кроз игру и едукативне радионице наставници упућују ученике  и родитеље у вештине супростављања алкохолу, дроги, насиљу, сектама и коцки. Наставници се обучавају да: сагледају специфичности зависности младих од алкохола, коцкања, секти и дрога, спознају срединске, порордичне и личне факторе ризика болести зависности и насиља, евидентирају ризична понашања младих. Обучавају се у вештинама – шта чинити у специфичним околностима сусрета са зависношћу младе особе.
Поред озбиљности теме и напорног радионичарског рада наставници школе су се одлично забавили у удруженим решавањима проблема и међусобним пружањима подршке.
 


Страна 81 од 97