\ Фото галерија

Музика као лек

muzika medicina

Пријатељи школе

tarisio2

Треба да се зна

treba da se zna

header

„Примена елемената Холандске методе у настави солфеђа код нас“

У среду, 20. фебруара 2019. године, у свечаној сали матичне школе, одржан је угледни час стручног већа за теоријске предмете на тему „Примена елемената Холандске методе у настави солфеђа“. Аутор и реализатор угледног часа је наставница солфеђа Бојана Ђукић.
У позитивној атмосфери наставница Бојана је презентовала сличности и разлике наших метода у изучавању солфеђа. Часу су присуствовали: Александар Гајић, Бранислава Тријић, Јелена Недељковић, Сенка Рајшић, Соња Дабић, Миња Марчетић и Александра Стевановић.
Укратко речено, у случају наших најмлађих ученика, повезивање више различитих дисциплина (опажање тонских висина, ритмички и мелодијски диктат, развијање музичке меморије, вишегласно певање...), као и увођење полифоније, може се извести на више начина. Најједноставније је кроз дечије песмице. Нпр. ученици певају песму коју су добро научили по слуху (пожељно је да песма буде дужа). Након отпеване песме, наставник свира само део песме, а ученици препознају који је то део и певају. Иста песма може да се отпева са текстом и солмизацијом. Наставник испише песму солмизацијом на табли. Ученике подели у две групе које наизменично певају песму по тактовима (прва група непарне, друга група парне тактове). На овај начин се вежба пажња, осећај за пулсацију и интонацију. Познату песму можемо искористити и за записивање ритмичке окоснице тако што наставник испише мелодију користећи само нотне главе, док ученици дописују нотне вратове и тако добијају ритам песме.
Полифоне вештине, такође, можемо развијати од најмлађих разреда (певање канона, вишегласне композиције...). Наставник напише на табли мелодијску вежбу. Вежбање се састоји у томе да наставник први отпева тон, а ученици исти тон понављају са закашњењем – до ( до), ми (ми)....Овде се мора водити рачуна о хармонском току (због слагања гласова) што у великој мери зависи од способности самог наставника да осмисли вежбу како треба. Један од начина вежбања је и да деца ходају у ритму јединице бројања и истовремено тапшу ритам познате песме. У каснијим разредима једна од активности би била истовремено свирање и певање, извођење две ритмичке линије истовремено (полиритмија), певање познате мелодије и куцање ритма с листа. Овакве активности развијају код деце концетрацију и координацију. Да би избегли досаду код ученика, може се увести и нпр. body percussion у случајевима када се дуже време задржавамо на истом ритмичком материјалу.
 

„Савремено лаутарство“

У среду 20. фебруара 2019. године, у просторијама матичне школе у Гроцкој, одржан је угледни час стручног већа за гудачке инструменте под називом „Савремено лаутарство“, који је осмислио и одржао наставник виолине Данило Недељковић.
Специфичан циљ овог предавања био је темељно упознавање наставника виолине и виолончела са савременим концептима градње и одржавања гудачких инструмената, као и са поступцима санирања уобичајених кварова и оштећења.
Будући да су поправке и промене делова на виолини и виолончелу свакодневна појава, ова обука је помогла стручном кадру да ваљано разуме предуслове и контекст у којима се евентуална оштећења могу јавити. Разговарало се о много тема - пре свега, о особеностима мензуре и саставних делова гудачких инструмената, затим, о еволутивном путу у ком се до таквих физичких димензија и звучних одлика дошло.           Напослетку, колеге су упознате са основним критеријумима по којима се вреднују гудачки инструменти, као што су носивост тона, звучна боја, специфично резонантно тело итд.
Обука је одржана у колегијалној и активној атмосфери. Наставници су са интересовањем слушали овај угледни час а често су излагање допуњавали сопственим искуствима и закључцима. Посредством размене знања, сви присутни су проширили и обогатили познавање својих инструмената, укључујући и предавача.
Угледном часу су присуствовали Светлана Мандић, Јован Цинцар Костић, Анамарија Илић, Надежда Димитријевић, Сања Пауновић и Александар Гајић.
 

Примењена музикотерапија: Нордоф – Робинс метод у раду са децом предшколског узраста

У среду, 20. фебруара 2019. године, у свечаној сали школе одржано је предавање на тему: „Примењена музикотерапија: Нордоф-Робинс метод у раду са децом предшколског узраста“.
Наставна јединица предавања захватала је историјат музикотерапије, савремена музикотерапија, различите музикотерапијске методе, обрада и примери из праксе и примењене музикотерапије.
Циљ часа је сазнање да свако има урођену музикалност и да је само потребно доћи до ње.              
Наиме, музикотерапија је била присутна у свим културама, током читаве историјске цивилизације, све до данас. Почетке музикотерапије срећемо у учењима античких школа где се верује да музика утиче на здравље и морал. Музикотерапија представља скуп техника које у дијагностичке, терапијске и превентивне сврхе користе звук који може и не мора бити музика.
Музикотерапијске технике се примењују у интеракцији између једног или више пацијената (клијената) и једног или више музикотерапеута. Циљ музикотерапије јесте да се на основу научног и планираног примењивања музикотерапијских техника/метода од стране едукованог музикотерапеута поспеши сазревање, развој, здравље и свакодневно функционисање клијента/групе клијената, а да се у случају болести постојећи симптоми ублаже или елиминишу, те да се поремећени начин понашања и ставови измене.
У Нордоф-Робинс методи ради се на освешћивању такозваног музикалног детета: реч је о капацитету за музичку перцепцију и реакцију која је људима урођена, било да је реч о детету или одраслој особи.
Музика је медиј комуникације и интеракције, а нарочито је значајна уколико се ради са децом којој музика није блиска: њима музика може да постане потпуно нови пејзаж у којем могу да пронађу много више од граница сопственог бића...
Стручно предавање је реализовано у позитивној и одличној атмосфери. Присуствовали су скоро сви учесници у образовно-васпитном процесу у нашој школи: Невена Манојловић, Вера Михок, Петар Швабић, Миња Марчетић, Анамарија Илић, Исидора Пушкић, Сања Стевановић, Сања Пауновић, Јована Бараћ, Светлана Мандић, Катарина Фаркаш, Милан Медошевић, Андрија Лаличић, Јован Цинцар Костић, Бранислава Тријић, Катарина Милосављевић, Бојана Ђукић, Јелена Дејановић, Јована Стајић, Александар Гајић, Богдан Благојевић, Надежда Димитријевић, Милош Зубац, Данило Недељковић, Бранка Ивковић Петронић, Нина Косанић, Мирко Јеремић, Миљан Мадић, Драгана Стевановић, Маријана Калинић, Емилија Гавриловић, Тијана Јовев, Александра Стевановић, Немања Дражић, Сенка Рајишић, Бојана Вујашковић, Александар Бијић, Тијана Перинчић, Ђорђе Станковић, Јелена Недељковић, Соња Дабић, Драган Станојевић, Саша Петрић.
 

Импровизација: хармонско-мелодијске основе

У среду, 20. фебруара2019. године, у свечаној сали школе одржан је огледни час на тему: „Импровизација:хармонско-мелодијске основе“, чији је аутор и реализатор наставник гитаре Бранко Тријић.
Импровизација у музици постоји као дисциплина готово једнако дуго као и сама музика јер су процеси компоновања и импровизовања јако слични. Компоновање је уобличавање и забележавање надахнућа до кога долазимо путем покушаја – импровизовања, отелотворавања музичке идеје.
Познавање метода и техника компоновања, као и импровизовања не негира постојање надахнућа код музичара већ само освешћује механизме којима се човек служи у датим приликама. Циљ огледног часа је обрада хармонско-мелодијске основе као градивног материјала за импровизацију на основном нивоу.
У најкраћем облику потребно је тренирати слух да заиста чује интервале, секвенце и акорде о којима причамо. Честа је појава да се слух и његово тренутно стање занемарује на рачун технике и моторичких образаца којима владамо. Дакле могуће је да „не чујемо“ дело које свирамо на прави начин, тј. не разумемо суштину док га свирамо и то је доста честа појава поготово у класичној музици.
Уз обиље мелодијских примера које су практично испраћене на елекричној гитари, наставници су доживели праву „слику“ онога што треба да примене и начин на који је т најлакше ученицима нижег разреда презентовати.
Имровизација је вештина која се вежба исто као и извођење композиције, јер са би научили друге морамо прво сами владати основама и концептима које треба да имплементирамо.
Час је реализован у позитивној и одличној атмосфери. Присуствовали су скоро сви учесници у образовно-васпитном процесу у нашој школи: Невена Манојловић, Вера Михок, Петар Швабић, Миња Марчетић, Анамарија Илић, Исидора Пушкић, Сања Стевановић, Сања Пауновић, Јована Бараћ, Светлана Мандић, Катарина Фаркаш, Милан Медошевић, Андрија Лаличић, Јован Цинцар Костић, Бранислава Тријић, Катарина Милосављевић, Бојана Ђукић, Јелена Дејановић, Јована Стајић, Александар Гајић, Богдан Благојевић, Надежда Димитријевић, Милош Зубац, Данило Недељковић, Бранка Ивковић Петронић, Нина Косанић, Мирко Јеремић, Миљан Мадић, Драгана Стевановић, Маријана Калинић, Емилија Гавриловић, Тијана Јовев, Александра Стевановић, Немања Дражић, Сенка Рајишић, Бојана Вујашковић, Александар Бијић, Тијана Перинчић, Ђорђе Станковић, Јелена Недељковић, Соња Дабић, Драган Станојевић, Саша Петрић.
 

Наступ наших ученика на отварању изложбе слика и цртежа „Контраст наслеђа“ у Центру за културу

У петак, 8. фебруара 2019. године, у Ранчићевој кући, галерији Центра за културу Гроцка, отворена је изложба слика и цртежа под називом „Контраст наслеђа“ Иване Блечић Стефановић, сликара-рестауратора, и њеног ученика Вељкa Вученовићa.
Пред многобројном публиком из Гроцке и других београдских општина, двоје аутора је приказало по петнаест радова у техникама уље и акрилик на платну, цртеж у оловци, пастелу и комбинованој техници, али и однос ментор-ученик који је одувек био веома важан у уметности. Однос према свом ђаку је за сликара вид преиспитивање себе, будући да пренета знања не смеју бити условљена ликовним језиком учитеља. С друге стране, индивидуални рад са ментором је за ђака осведочени пут стицања сазнања и личног развоја. То су изложени радови и потврдили, у оквиру две велике теме уметности.
Менторка се представила пејзажима, као изразити колориста, са мотивима природе из окружења али и контемлативним представама у којима је човек потпуно одсутан. Њен седамнаестогодишњи ученик је свој таленат и сензибилитет приказао у тематици портрета, међу којима доминирају прикази чланова породице – оца, мајке и брата, у духу некадашњих репрезентативних представа.
Вељко Вученовић је иначе бивши ђак наше школе, те нам је посебно задовољство представљао наступ наших ученика баш на његовој изложби цртежа. Наступили су следећи ученици ОМШ „Невена Поповић“ из Гроцке - Мила Јанић (1. разред клавира), Бојан Милошевић (2. разред клавира) и Растко Ивковић (4. разред клавира) – сви у класи проф. Маријане Калинић, наше ученице из издвојеног одељења у Умчарима: Мила Михајловић (4. разред клавира) и Ања Вукотић (5. разред клавира) – обе у класи проф. Милана Медошевића.
 
О изложби и наступу наших ученика писали су и следећи електронски часописи:
 
1.Погедајте ОВДЕ
2.Погледајте ОВДЕ
3. Веб издање дневног листа "Политика" у петак 8. фебруара доноси вест о отварању изложбе "Контраст наслеђа" у Ранчићевој кући, галерији Центра за културу Гроцка. Погледајте ОВДЕ
 
 

Успешно одржан Јавни час у Винчи

У уторак, 29. јануар 2019. године, у просторијама издвојеног одељења наше школе у Винчи, одржан је Јавни час ученика виолине, клавира и гитаре. Наши ученици Виктор Ђорђевић, Маша Грујић, Марија Жижић, Лазар Ракић, Ања Главоњић, Сара и Јулија Колаковић, Матеја Станојевић, Миа Топић, Анастасија Костић, Анастасија Рашић, Владимир Предолац и Сана Нинић су уз подршку родитеља из публике показали шта су научили у првом полугодишту.
У доброј и позитивној атмосфери низале су се музичке нумере, ученици субили весели и насмејани, а њихови наставници Вера Михок, Данило Недељковић, Исидора Пушкић веома задовољни.
Желимо свима да се лепо одморе на зимском распусту и да у добром расположењу крену у друго полугодиште!
 
 


Страна 18 од 126